Михаил Назаренко (petro_gulak) wrote,
Михаил Назаренко
petro_gulak

Маркетинг

Один пратчеттоман делится опытом:

Decades ago, I worked in a large chain bookstore. We used to put books anywhere we thought they might sell. Once we had a case of Jane Austen's Pride and Prejudice, a mass market edition,  that the orderer decided not to use. I filled a dump (cardboard marketing face out stand), hot pink, that just had the title "the best in Regency Romance!!!!!!!!"  and put it in the romance section. Sold like hot cakes and we had great demand by readers saying they wanted more of this new writer. Head office finally asked why we were having this unusual hot demand for Jane Austen and began putting her in the romance section as well. Then I started recommending Tom Jones and Maria Edgeworth, Thackeray. Wouldn't work for Dickens. They had heard of Dickens and "knew" he was literature and hence not fun.

Работает, разумеется, и в обратную сторону.
Subscribe

  • «Мороз»

    До речі, про Олексу Стороженка. Маю питання до історично обізнаних френдів. В оповіданні «Закоханий чорт» той самий чорт каже герою, що запорожців…

  • Одна буква / одне прізвище

    Как прекрасно известно текстологам, от ошибки, возникшей один раз, очень трудно избавиться – особенно если никто этим и не думает заниматься. Два…

  • Песня

    «Ты скажешь – как это мило…» (БГ) Вот идут Петров и Боширов, Вот идут Петров и Боширов, oh yeah, С флаконом «новичка» против всяких дебоширов Вот…

  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your reply will be screened

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 3 comments